دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه جایگاه ونقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی

تکه ای از متن پایان نامه :

 

1329 این مبلغ 125 هزار فرانک فرانسه بود که پروتکل لاهه 1955 آن رابه دو برابر یعنی 250 هزار فرانک افزایش داد. این مسئولیت برای پروازهای از مبدأ امریکا یا به مقصد امریکا و نیز پروازهایی که نقطه توقفی در کشور مذکور داشته باشند (برای شرکت های عضو موافقت نامه مونترال 1966) تا 75 هزار دلار امریکاست. به هر حال بند یک ماده 11 پیمان ورشو اصلاحی که اساس این مسئولیت را در برمی گیرد چنین مقرر می دارد:

در مورد حمل مسافر، مسئولیت متصدی حمل و نقل، محدود به مبلغ 250 هزار فرانک می باشد. در موردی که دادگاه رسیدگی کننده براساس قوانین خود رأی به پرداخت خسارت به صورت اقساط بدهد هم ارز مبلغ تقسیط شده نباید از 250 هزار فرانک تجاوز نماید. مع ذلک متصدی حمل و نقل و مسافر می توانند با انعقاد قرارداد مخصوصی توافق نمایند که میزان بالاتری برای خسارت مقصود گردد.

به این ترتیب حداکثر غرامتی که شرکت هواپیمایی موظف به پرداخت آن در خسارات منجر به فوت می باشد. مبلغ 250 هزار فرانک و چنانچه حادثه منجر به صدمه بدنی غیر از فوت شده باشد به میزان صدمه وارده از 250 هزار فرانک غرامت پرداخت می گردد. در پرداخت چنین غرامتی اینکه صدمه دیده زن یا مرد باشد و نیز تعلقات مذهبی و دینی، تأثیری ندارد و برای همه مسافران یکسان می باشد. مبلغ 250 هزار فرانک کل مبلغی می باشد که شرکت هواپیمایی بایستی پرداخت نماید. در مواردی که مسافر صدمه دیده هزینه هایی را برای دریافت غرامت و شکایت پرداخته باشند مثل هزینه های دادرسی، حق الوکاله وکیل، یا دستمزد کارشناس و از این قبیل، تا مبلغ 250 هزار فرانک قابل مطالبه می باشد، مگر آنکه شرکت هواپیمایی قبلا با انعقاد قرارداد بیش از این مبلغ را تعهد و تقبل نموده باشد. بند 4 ماده 11 پیمان ورشو اصلاحی چنین مقرر می دارد:

میزان مسئولیت مصرحه در این ماده مانع از آن نخواهد گردید که دادگاه علاوه بر خسارت مزبور طبق قوانین خود رأی به پرداخت تمام یا قسمتی از هزینه های دادگاه و سایر هزینه های مربوط به دعوی که خواهان متحمل گردیده بدهد.

هواپیمایی می تواند با مسافر قراردادی منعقد نموده و پرداخت غرامت بیشتری را متعهد گردد. قسمت اخیر بند اول ماده 11 چنین مقرر می دارد:

مع ذالک متصدی حمل و نقل و مسافر می تواند با انعقاد قرارداد مخصوصی توافق نماید که میزان بالاتری برای خسارت مقصود گردد[1].لازم به ذکر که کشور ایران نیز طی قانون موخر التصویب، تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایران مقررات حق برداشت ویژه یا همان SDR  را وارد نموده می باشد .

ب:صدمات و جراحات وارده به مسافر

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

[1] . فتح الله پور شیرازی،احمد رضا،1386،حقوق مسافر هواپیما،نشر هما،ص31 .

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه مطالعه جایگاه ونقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی 

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت پی دی اف):

پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه