تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

   3-2-1 برآورد ظرفیت نظری بزرگراه‌ها

به گونه کلي، ظرفيت يک راه عبارت می باشد از حداکثر تعداد وسايل نقليه يا افرادي که مي‌توانند طي مدت زمان مشخص تحت شرايط هندسي، ترافيکي و کنترلي يك جاده، با کيفيت معين از مقطع يک خط آن عبور كنند.

 

دوره زماني متداول براي تحليل ظرفيت راه معمولاً ۱۵ دقيقه می باشد. شرايط هندسي، ترافيکي و کنترلي متداول به گونه قابل توجهي در تحليل ظرفيت هر مقطع از جاده تاثيرگذار مي باشد. هر تغيير به وجودآمده در اين شرايط سبب تغيير در ظرفيت راه مي‌گردد. لازم به ذكر می باشد كه در تعريف ظرفيت فرض شده می باشد که شرايط آب و هوايي و وضعيت روسازي جاده مطلوب مي‌باشد (HCM، 2000).

 

بزرگراه‌ها يا جاده‌هاي چند خطه، آن دسته از جاده‌هايي هستند که نسبت به آزادراه‌ها، درجه اهميت پايين‌تري دارند. برخلاف آزادراه‌ها، در بزرگراه‌ها کنترل كامل دسترسي وجود ندارد و در بعضي موارد خطوط عبور رفت و برگشت از هم جدا نشده‌اند. در اين قسمت، روش تحليل عملكرد و تعيين ظرفيت بزرگراه‌هاي چند خطه بين شهري و حومه شهري ارائه مي‌گردد. براي تعيين ظرفيت بزرگراه‌هاي چند خطه در مناطق شهري كه جريان ترافيك در آنها از نوع منقطع مي باشد بايد به  HCM مراجعه گردد.

 

 

3-2-1-1 روش جديد HCM براي تعيين ظرفيت يا حداكثر تردد سرويس در بزرگراه‌هاي چند خطه

در روش جديد شرايط مطلوب در بزرگراه‌ها به صورت زير بيان مي‌گردد:

 

  • حداقل عرض خطوط عبور 3.6 متر مي‌باشد.

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

 از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

دانلود از لینک پایین صفحه