عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

4-2-2 روش پیشنهادی

همانطور که در بخش 3-4 معرفی گردید، داده‌ها از دو محدوده در بزرگراه نیایش در تهران که در شکل 4-1 نشان داده شده‌اند، استخراج شده‌اند. نقطه ضعف مقدار ظرفیت ثابت به راحتی می‌تواند در شکل 4-2 دیده گردد. شکل 4-2 ارتباط بین جریان ترافیک و اشغال را با بهره گیری از داده‌های 5 دقیقه‌ای در یک روز نشان می‌دهد. همانطور که در تصویر بالایی (محدوده‌ی تقاطع اما عصر تا سعادت آباد واقع در بزرگراه نیایش) نشان داده شده، مقدار ثابت فرض شده برای طراحی به اندازه 5600 وسیله نقلیه در ساعت می باشد. در حالی می باشد که ظرفیت واقعی(موجود) و جریان حداکثر واقعی در نمودار 5100 وسیله نقلیه در ساعت می باشد. در تصویر پایینی (محدوده‌ی تقاطع سعادت آباد تا اشرفی اصفهانی واقع در بزرگراه نیایش) ظرفیت اصلی 5600 وسیله نقلیه در ساعت فرض شده اما مقدار واقعی 6100 می باشد. پس، در حالت اول (تصویر بالایی) ظرفیت ثابت بالاتر از ظرفیت واقعی در نظر گرفته شده می باشد که نتیجه‌اش افزایش حجم در بزرگراه و تشدید تراکم خواهد بود. در حالت دوم (تصویر پایینی) ظرفیت ثابت کمتر از ظرفیت واقعی در نظر گرفته شده می باشد. که این موضوع موجب کاهش نرخ آزاد سازی در رمپ و در نتیجه افزایش غیر ضروری در تاخیر رمپ خواهد گردید. مهم تر از آن، در این دو تصویر نشان داده شده می باشد که وقتی تراکم شروع می گردد، ظرفیت کاهش می‌یابد و این طریقه تابعی می باشد از سطح تراکم.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

برای پرداختن به موضوع فوق، یک برآورد ظرفیت پیشرفته در اینجا پیشنهاد شده می باشد که شامل دو بخش می باشد و در معادله (4-1) نشان داده شده می باشد. وقتی بزرگراه غیر متراکم می باشد، ظرفیت برآورد شده همان ظرفیت نظری می باشد که عموما حداکثر جریان ترافیک در نمودار جریان اشغال (شکل 4-2) می باشد و با بهره گیری از داده‌های شمارش شده رسم شده می باشد. طبیعت تصادفی در محاسبات به مقصود بهبود دقت در برآورد در نظر گرفته شده می باشد.

 

وقتی که تراکم شروع می گردد فقط می‌توان از ظرفیت عملی صحبت نمود که از پیش به عنوان “جریان ترافیک حداکثر واقعی” تعریف شده می باشد. در چنین مواردی، فاصله زمانی بعدی برای جریان ترافیک با بهره گیری از روش میانگین متحرک که به عنوان ظرفیت واقعی در نظر گرفته شده تخمین زده می گردد. این  ظرفیت به صورت پویا در شرایط ترافیکی تغییر می کند.

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

 از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه