عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

4-2-2-2 برآورد ظرفیت عملی

همانطور که در معادله (4-1) نشان داده گردید، زمانی که تراکم شروع می گردد، ظرفیت لحظه‌ای توسط ظرفیت عملی محاسبه می گردد. این ظرفیت به عنوان نرخ جریان حداکثر واقعی تعریف شده می باشد. پس، به برآورد نرخ جریان حداکثر ممکن که می‌‌تواند از نقطه ایستگاه تا فاصله زمانی بعدی (30 ثانیه، برای مثال) عبور کند نیاز می باشد. مشخص می باشد که شرایط ترافیکی ممکن می باشد در زمان متراکم بودن بزرگراه برای بازه زمانی بسیار کوتاه نسبتا ثابت باقی بماند (برای مثال، 30 ثانیه). پس به سادگی می‌توان از روش میانگین متحرک برای برآورد جریان ترافیک حداکثر در فاصله زمانی بر اساس اطلاعات قبلی ترافیکی بهره گیری نمود.

 

روش میانگین متحرک

از آنجا که مقداری خطا در شمارش30 ثانیه هست، از این رو، یک ترتیب  برای داده‌های جدید، که از مجموع 10 بازه زمانی یعنی داده‌های ایجاد شده در 5 دقیقه خواهد بود برای برآورد ظرفیت انتخاب شده می باشد. (شکل 4-10).

 

 : جریان ترافیک حداکثر که برای بازه‌ی زمانی بعدی برآورد شده، یعنی مقدار ظرفیت.

 

ارزیابی آفلاین

برای آزمایش روش پیش‌بینی، مجموعه داده‌ها از 40 ایستگاه در دو محدوده‌ی مورد مطالعه در بزرگراه نیایش (شکل 4-1) ساعت 12 الی 18 در تاریخ 21 و 23 آبان، 19 و 21 آذر در سال 1391 جمع‌آوری شده‌اند. این روزها به گونه ویژه انتخاب شده‌اند، تا با تاریخ‌های آزمون شبیه سازی سازگار باشند (به بخش 4-1-1 مراجعه گردد). درصد خطای مطلق میانگین[1] (MAPE) برای ارزیابی داده‌ها انتخاب شده می باشد.

[1]– The Mean Absolute Percentage Error

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

 از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: