شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

 

با در نظر داشتن ساختار کنترل مورد بحث، استراتژي‌هاي کنترل رمپ‌ واکنشی می‌تواند به دو دسته تقسیم بندي گردد:

 

کنترل رمپ محلی (و یا جدا شده)[1] که کنترل رمپ جدا شده تنها در شرایط ترافیکی که به صورت محلی اندازه گیری شده، می‌باشد. و بخش‌های بزرگراه را به صورت جدا شده مطالعه می کند، مانند ورودی بزرگراه، شبکه منطقه‌ای بزرگراه که آنها را در رمپ خاصی محاسبه می کند. زیرا شرایط ترافیکی به صورت محلی اندازه‌گیري می گردد می‌تواند بر ازدحام محلی در نزدیکی رمپ اثر بگذارد.

 

و سیستم کنترل رمپ گسترده (و یا متناسب شده)[2] که گروهی از کنترل کننده‌هاي رمپ‌هاي ورودي در بزرگراه با در نظر گرفتن شرایط ترافیک در کل بزرگراه متناسب خواهند گردید. سیستم کنترل گسترده شرایط محاسبه را فراتر از رمپ‌های مجاور و در مقطع طولی بزرگراه انجام می‌دهد. زمانی که نرخ کنترل[3] برای هر رمپ منحصر به فرد محاسبه گردید، اطلاعات به مقصود دستیابی به سطح بالای سیستم جمع بندی می گردد. هدف سیستم متناسب شده، دستیابی به شرایط ترافیکی بهینه براي کل سیستم می باشد. این گروه شامل کنترل رمپ اشتراکی، کنترل رمپ رقابتی و کنترل رمپ‌ مکمل می باشد.

 

الگوریتم‌های ALINEA و الگوریتم Bottleneck در این فصل و الگوریتم ZONE و استراتژی  SZMدر این فصل بعد توضیح داده شده‌اند. این الگوریتم‌ها نمونه‌هایی از طراحی تجربی هستند که در مقیاس بزرگ با موفقیت پیاده سازی شدند.

    نگرانی اصلی از کنترل محلی اینست که در نزدیکی رمپ محلی بایستی تراکم کاهش و شرایط بهبود یابد. با این حال، معضلات تراکم ممکن می باشد به محل پایین دست رمپ منتقل و در آنجا عیان گردد. از اینرو، کنترل رمپ محلی توصیه نمی‌گردد

[1]– Local Control (Isolated)

[2]– Wide Control (Coordinated)

[3]– Metering Rate

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

دانلود پایان نامه ارشد: مطالعه رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ

 از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: