دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مقایسه ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی

قسمتی از متن پایان نامه :

اهمیت و ضرورت پژوهش

با در نظر داشتن تغییرات بنیادینی که در دهه­های اخیر در صحنه فعالیتهای اقتصادی در جهان اتفاق افتاده و در راستای پدیده­ی جهانی شدن، بنگاه­های اقتصادی بیش از پیش نیازمند داشتن مبانی تئوریکی و علمی در زمینه انجام کارهای خود می‌باشند. انجام تحقیقاتی در حوزه علم مدیریت که یقیناً دارای تأثیرات بی‌بدیلی در توفیق مؤسسات مالی و تولیدی می‌باشد، می‌تواند حلّال بسیاری از معضلات آنها در روبرو شدن با رقیبان قدرتمند و تولیدگران قوی در صحنه بین المللی باشد. بی شک تولیدکنندگان همواره به فکر یافتن بازارهای بیشتر و مشتریان دارای ثبوت بیشتری هستند. این پژوهش می‌تواند به بسیاری از سؤالات موجود در این زمینه پاسخ علمی و قاطع دهد. از سویی می‌توان گفت که منابع انسانی مهمترین سرمایه‌های کسب و کار هستند و اقدامات و سیاست‌های پرسنلی خوب و صحیح به علاوه توانایی مدیر در بهره گیری از توانایی‌ها و انرژی‌های فیزیکی و ذهنی افراد مهمترین عوامل موفقیت سازمان‌ها هستند. نیروی انسانی یکی از عوامل کلیدی در بهبود اثربخشی شرکت‌های مختلف می‌باشد. این نیروی انسانی می باشد که تصمیم می‌گیرد چگونه از زمان، تجهیزات، مواد و … موجود در شرکت بهره گیری کند و چگونه نیازهای مشتری را مرتفع کند و از آن جایی که بهره گیری از کار تیمی و گروهی در سازمان‌ها در حال افزایش می باشد، کارکنان دریافتند که برای اینکه بتوانند در کنار سایر اعضای تیم مشغول به کار شوند، بایستی خود را با محیط کاری جدید متناسب کنند. لذا مدیران جهت سوق دادن تیم‌های جدید به سمت کار گروهی مفیدتر و مؤثرتر در یک واحد یا مجموعه به دنبال نفراتی با هوش هیجانی بیشتر و مهارت‌های بالا در برقراری ارتباطات انسانی می‌باشند.

یکی از مشخصه­های فعالیت اقتصادی، امروزه تأکید بر روی مطالعات علمی و در نظر داشتن جنبه­های دقیق آن قبل از اجرای هر تغییری در محیط­های اقتصادی می­باشد. با در نظر داشتن فاصله­ی زیادی که هم­اکنون در کشور ایران و سایر کشورهای پیشرفته از حیث در نظر داشتن متغیرهای مختلف اثرگذار بر کار دیده می­گردد و هنوز در محیط­های شغلی بر دیدگاه­های سنتی تأکید می­گردد، نیاز به ایجاد تغییر و دگرگونی در این محیط‌ها به شدت مورد نیاز می باشد. چنانچه به تجربیات سایر کشورها مراجعه گردد، اثرات شگرف بهره گیری از علوم جدید و یافته‌های علمی در کسب و کار بر بهبود طریقه فعالیت­های کاری و اقتصادی به خوبی نظاره می گردد. که البته ضعف موجود در کشور بیشتر به؛ فقدان منابع لازم علمی، ضرورت تغییر توجه مدیران در سطوح کلان، میانی و خرد، در نظر گرفتن بودجه ایجاد تغییرات از سوی سازمان­های بالادست، تمایل کارکنان به این تغییرات و در نظر گرفتن جنبه­ها یا(محدودیت‌های فرهنگی نیز بر این عامل اثرگذار بوده می باشد.

با در نظر داشتن این موارد و نیز عدم انجام پژوهش­های علمی کارآمد و تأکید صرف در آنها به جنبه­های علمی صرف نیاز به انجام یک پژوهش علمی کارآمد و کاربردی لازم می­باشد علی الخصوص آنکه تاکنون در استان همدان با چنین دیدگاهی پژوهش خاصی صورت نگرفته می باشد. از نتایج پژوهش حاضر تمامی بنگاه های اقتصادی اعم از پولی و بانکی، بنگاه های فعل در عرصه تولید، خدمات و حتی توزیعی و پخش بهره گیری کامل برند. مدیران مؤسسات اقتصادی با بهره گیری از دستاوردهای این پژوهش و ایجاد تغییرات علمی متناسب با جایگاه خود می‌توانند توفیقات خود را در امر فعالیت اقتصادی خود به صورت  چشمگیری بهبود بخشند. نتایج این پژوهش دارای برد متوسط بوده و کاربران آن شامل تمامی مؤسسات خصوصی، دولتی و تعاونی می‌باشد. همچنین از نتایج علمی این پژوهش دانشجویان رشته‌های مهندسی صنایع، مدیریت دولتی، بازرگانی، منابع انسانی، تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، جامعه‌شناسی، و … در حوزه‌های مختلف می‌توانند بهره‌برداری نمایند.


سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-4-1.هدف کلی پژوهش

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مقایسه‌ی تأثیر هوش هیجانی و هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی در بازاریابی

(مطالعه موردی: شهرک صنعتی بوعلی همدان)

1-4-2.اهداف جزئی پژوهش:

1.تعیین اندازه هوش هیجانی مدیران

2.تعیین اندازه هوش بازاریابی مدیران

3.تعیین تأثیر هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی

4.تعیین تأثیر هوش بازاریابی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی

5.مقایسه تأثیر هوش بازاریابی و هوش هیجانی بر توفیق بنگاه‌های اقتصادی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید