عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

ارزیابی تأثیر بهره گیری از نوع کانال توزیع بر تنظیم قیمت کالا

تکه ای از متن پایان نامه :

کاملاً در اشتباهند، زیرا که واسطه ها ارزانتر از تولید کننده و مصرف کننده نهایی، وظیفه توزیع را انجام    می دهند. (روستا و همکاران، 1379 : 289).

2-1-5 -1: چرا از واسطه ها بهره گیری می کنیم؟

ارتباط بین تولید کننده و مصرف کنندگان به شکل زیر می باشد:

  • تولید کنندگان می توانند به گونه مستقیم به مصرف کنندگان محصولات و خدمات خود مراجعه کنند.
  • مصرف کنندگان می توانند به سمت تولیدکنندگان بروند.
  • واسطه ها می توانند با فعالیتهای خود بین تولید کننده و مصرف کننده ارتباط مستقر کنند.

در سیستم بازاریابی هر سه روش هست. ( منبع پیشین ، 288 )

حال اینکه چرا تولید کنندگان انجام بعضی از امور مربوط به فروش کالاهای خود را به واسطه های توزیع واگذار می کنند، در پاسخ بایستی گفت که انجام این کار مزایای چندی برای تولیدکنندگان در بر دارد.

این مزایا به قرار زیرند :

  • بسیاری از تولید کنندگان توانایی مالی لازم برای بازاریابی مستقیم ندارند. گاهی برای دستیابی به صرفه جویی ها ناشی از توزیع کلان، بسیاری از تولید کنندگان برای بازاریابی مستقیم بایستی واسطه گی کالای دیگر تولید کنندگان را به عهده گیرند. مثلاً شرکت ریگلی[1]بایستی آدامس های خود را عرضه نماید. پس واسطه ها ی توزیع در ایجاد هماهنگی میان عرضه و تقاضا تأثیر مهمی بر عهده دارند.

در بازاریابی شاید بتوان واسطه ها را حذف نمود اما وظائف واسطه گری حذف شدنی نیست این وظایف را می توان از گروهی به گروه دیگر انتقال داد تا تاثیر به وجود آید. اما که بایستی آن را بر عهده بگیرند ممکن می باشد در بین تولید کنندگان یا حتی مشتریان  باشند ، در حالی که واسطه ها ارزانتر از تولید کننده یا مصرف کننده نهایی وظیفه توزیع را انجام می دهند. همان طوریکه در شکل 2-15 نشان داده می باشد، واسطه، کارگزار خرید برای مشتریان و کارشناس

 

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: