عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :

ارزیابی تأثیر بهره گیری از نوع کانال توزیع بر تنظیم قیمت کالا

تکه ای از متن پایان نامه :

هنگامی که شرکت، کانال توزیع خود را طراحی می کند، بایستی « کانالهای رقبا »ی خود را نیز مطالعه کند.

ممکن می باشد شرکت بخواهد به مقصود رقابت با رقیبان، از همان کانالهایی بهره گیری کند که رقبا از آنها بهره گیری می کنند و از همان مجاری فروشی که کالاهای رقبا را می فروشند، از همین روست که تولیدکنندگان مواد غذایی می خواهند که مارکهای خود را در کنار مارکهای رقبا، قرار دهند. مثلاً شرکت برگر کینگ علاقمند می باشد محصولات خود را در کنار محصولات مک دونالد، قرار دهد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

و سرانجام «عوامل محیطی» نظیر اوضاع و احوال اقتصادی و محدودیت های قانونی نیز بر تصمیمات به طرح کانال توزیع اثر می گذارند. قوانین و مقررات از شکل گرفتن کانالهایی که به نحوی موجب کاهش رقابت یا به وجود آمدن انحصار می گردد جلوگیری می کند به عنوان نمونه، قانون انحصاری و محدود. تولید کننده ای، یک توزیع کننده یا فروشنده را از فروش در خارج از محدوده ای مشخص منع کند این مسئله می تواند به یک مشکل قانونی مهم تبدیل گردد. پس هنگام انتخاب ساختار کانال بایستی درک درستی از مسائل قانونی داشته باشیم ( عبدالوند، 1384، 176).

همچنین در یک اقتصاد در حال رکود، تولید کنندگان، کانالهای توزیع کوتاهتر را انتخاب کرده و حتی الامکان خدماتی را که باعث افزایش قیمت فروش کالا می شوند، حذف می کنند.

2-1-7-3: تجزیه و تحلیل وظایف کانال:

بازاریاب بایستی از وظائفی که انجام آن برای انتقال کالا از تولید کننده به مشتریان  لازم است فهرستی تهیه کند و وظایف حیاتی و مهم را از بین این وظایف شناسایی کند. قدم بعدی در معمولاً این نوع حرکت در شرایط کمبود و بحرانهای اقتصادی دیده می گردد. (ونوس و همکاران، 1379، 291)

شرکت بایستی تصمیم بگیرد که چه تعداد از هر نوع واسطه را مورد بهره گیری قرار دهد در اینجا سه نوع استراتژی را کاتلر عنوان می کند:

الف – توزیع گسترده: یعنی نوعی استراتژی به اجرا در می آورند که محصولات خود را به میزان زیاد و در

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه