تکه ای از متن پایان نامه :

  • د) عوامل روانى

انتخاب و خريد شخص، تحت تأثير چهار عامل روانى عمده، شامل انگيزش، درک، يادگيرى و باورها و عقايد نيز قرار مى‌گيرد.

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     
  • رفتار مصرف‏کننده در محیط دیجیتال
  • فيزيكي كالاي واقعي را لمس و احساس كنند، ولي آن‏ها با بهره گیری از اطلاعات فراهم‏شده به وسيله فروشگاه‏هاي ديجيتال مي‏توانند به شكل الكترونيكی تصميم‏گيري كنند(جری[1]،2006 :45).
  • بنابراين بحث در مورد عوامل مهم در رفتار خريد مصرف‏كنندگان در محيط تجارت الكترونيكی نيازمند تمركز بر قابليت دسترسي اطلاعات می باشد. موفقيت در خريد ديجيتالی با توانايي بهره گیری از اطلاعات براي پيش‏بيني و پاسخ به نيازهاي مصرف‏كنندگان ارتباط دارد. نياز اساسي براي ترغيب مصرف‏كننده به خريد اينترنتي عبارت می باشد از كاهش هزينه جستجوي اطلاعات و افزايش قابليت پيش‏بيني(زالاتمان[2]،2003 :12).

منافع زيادي براي مصرف كننده در محيط ديجيتال هست كه مانند آن‏ها مي‏توان به صرفه‏جويي در زمان، افزايش سهولت و كاهش ريسك عدم رضايت خريد تصریح كرد. براساس مطالعات انجام شده، كيفيت اطلاعات و كيفيت ارتباط مصرف‏كنندگان بر رضايت اطلاعاتي مصرف‏كنندگان تأثير مي‏گذارد. اطلاعات فراهم‏شده توسط فروشگاه‏هاي ديجيتال به اطلاعات در مورد كالا و اطلاعات در مورد خدمات تقسيم مي گردد. اطلاعات كالا شامل نشانه‏هاي كالا، توصيه به مصرف‏كنندگان و ارایه گزارش‏هاي ارزيابي می باشد. اطلاعات خدمات نیز شامل اطلاعات در مورد اعضا، شيوه‏های پاسخ‏گويي، ارایه اطلاعات در مورد تحويل و سفارش كالا و تبليغات مي‏گردد(زانگ و پریباتگ، 2005). از آنجا که ناتوانی سیستم، بخشی از خطر احتمالی می باشد و اغلب با یک نقصان همراه می باشد، فهمیدن اینکه خطر احتمالی چگونه می تواند بر کیفیت خدمات الکترونیکی و خشنودی مشتری های الکترونیکی تأثیر بگذارد، آسان می باشد. لپز نیکلاس و مولینا کاستیلو (2008) و گفن ات ال (2003) اظهار کردند که خطر احتمالی بر عملکرد

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: