ارزیابی تأثیر بهره گیری از نوع کانال توزیع بر تنظیم قیمت کالا

تکه ای از متن پایان نامه :

  • نحوه گردهمایی فروشگاهی :

امروزه اکثر فروشگاهها برای افزایش توان و قدرت جلب مشتری و برای اینکه مشتریان بتوانند به راحتی در یک توقف، کلیه مایحتاج خود را بخرند دور هم گرد می آیند. مهمترین انواع گردهمایی فروشگاهی عبارتند از: منطقه تجاری مرکزی و مراکز خرید.

2-1-5-1-1 -2 : خرده فروشی غیر فروشگاهی  :

  • علیرغم اینکه اکثر کالاها و خدمات توسط فروشگاهها به فروش می رسند، خرده فروشی غیر فروشگاهی رشدی بیش از خرده فروشی فروشگاهی داشته می باشد. خرده فروشی غیر فروشگاهی در دنیا، حدود 14% خریدهای مصرف کننده را به خود اختصاص می دهد و ممکن می باشد رقم فروش مستقیم :

فروش خانه به خانه، یکصد سال پیش با دوره گردی[1] آغاز گردید و هم اکنون به صنعت عظیم تبدیل شده می باشد .

از مزایای آن راحتی برای مصرف کننده می باشد و از معایب آن هزینه های زیاد استخدام، آموزش، حقوق و مزایای فروشندگان می باشد که موجب افزایش قیمت کالاها می شوند. با پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر در مورد بازرایابی مستقیم متقابل، فروش خانه به خانه ممکن می باشد در آینده جای خود را به تلفن، تلویزیون یا کامپیوتر خانگی بدهد.

  • فروش خودکار :

امروزه با بهره گیری از تکنولوژی عصر فضا و کامپیوتر، طیف گسترده ای از کالاهای راحتی نظیر سیگار، نوشیدنی های مختلف، شکلات، روزنامه، مواد غذایی، انواع خوراکی های سرپایی، پیتزا، نوار ویدیوئی و کاست و …. را به گونه خودکار از طریق ماشینهای خودکار به فروش می رسد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

در این ماشینها که شبانه روزی اقدام می کنند، هزینه اقلام بالا و در نتیجه قیمتها بالاست. همچنین بایستی

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: