تکه ای از متن پایان نامه :

  • همچنین در مدیرت مالی، ریسک به وضعیتی گفته می گردد که در آن وقوع پیشامدها احتمالی می باشد( مصباحی مقدم ، 1388: 63).
  • مهفوم ریسک از اوایل قرن حاضر وارد ادبیات مدیریت مالی‌ گشته می باشد. چرخ عمر این مفهوم از سطح مبانی نظری شروع شده و سپس به‌ سطح ارائه الگوهای فکری متفاوت از ریسک رسید. بعد از سیر این دو مرحله از سطوح تحلیل‌های ذهنی به تحلیل‌های‌ عینی رسیده و با بهره‌گیری از آمار و ریاضی به اندازه‌گیری‌ ریسک به‌صورت کمّی منتهی شده می باشد(حسین‌آبادی، 1380 : 41).
  • طریق بازاریابی دامنه رخدادهای بالقوه‌ای می باشد که از احتمال وقوع بسیار کمی برخوردارند؛ به‌گونه­ای که این رخدادهای زیان‌بار خارج از محدوده آماری مورد بهره گیری از روش قبلی قرار دارند(میکائل پور ، 1382: 29).
  • پوشش ریسک؛ اکثر شرکت­هایی که در ارتباط با ساخت و تولید، خرده‌فروشی، عمده‌فروشی یا ارائه خدمات فعالیت می­کنند، در زمینه پیش‌بینی متغیرهایی همچون نرخ بهره، نرخ ارز و قیمت کالا، از تخصّص و مهارت کافی برخوردار نیستند. پس منطقی می باشد که اقدام به پوشش ریسک ناشی از متغیّرهای مذکور نمایند و از این طریق شرکت‌ها می‌توانند بر فعالیت اصلی خود تمرکز یابند(میکائل پور ، 1382: 31).
  • راهبرد پوشش ریسک در موضع خرید [1]؛ معامله‌گرانی که به‌مقصود پوشش ریسک، یک موضع معاملاتی خرید در قرارداد آتی اتخاذ می‌کنند، اصطلاحا گفته می­گردد که از راهبرد پوشش ریسک در موضع خرید بهره گیری کرده­اند. این راهبرد، برای شرکتی مناسب می باشد که قصد دارد در آینده کالایی را خریداری و قیمت آینده آن‌را در حال حاضر تثبیت نماید.

راهبرد پوشش ریسک در موضع فروش [2]: این راهبرد، اتخاذ موضع معاملاتی فروش در قراردادهای آتی می باشد و هنگامی مناسب خواهد بود که پوشش‌دهنده ریسک، از قبل مالک دارایی بوده و در انتظار دارد که در مقطعی از زمان

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: