عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه جایگاه ونقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی

تکه ای از متن پایان نامه :

 

مورد حمل لوازم شخصی ثبت شده یا حمل کالا؛ مسئولیت متصدی حمل ونقل در مورد هر کیلوگرم به مبلغ دویست و پنجاه فرانک محدود میگردد …

با عنایت به اینکه هم اکنون  پولی به نام فرانک فرانسه وجود خارجی ندارداین مسئولیت برای کشورهای عضو صندوق بین المللی پول ، به میزان 17 واحد حق برداشت  ویژه – اس دی ار به ازای هر کیلوگرم صحبت از مجازات خاطی نیست بلکه جبران خسارت از وی  مطروح بوده واصولا مطابق آیین دادرسی مدنی رسیدگی می گردد.

بند سوم:  مسئولیت ناشی از سقوط هواپیمادربرابر اشخاص ثالث و تاسیسات روی زمین

جنبه دیگری از نوع مسئولیت ایجاد شده  در سوانح هوایی که کمتر به آن تصریح شده مسئولیت ناشی از سقوط هواپیما در برابر اشخاص ثالث و تاسیسات روی زمین می باشد .فلسفه کنوانسیون  ورشو بیشتر در جهت طرفداری ازمسافر بوده تا ثالث . با عنایت به موارد مذکور می توان گفت در چنین مواردی و در فقدان قانون  خاص استناد به قوانین عام مدنی همچون ماده 1 قانون مسئولیت مدنی و نیز مواد مربوط به اتلاف و تسبیب در قانون مدنی ( مواد 328 تا335) راهگشا می تواند باشد. همچنین بدلیل فقدان ارتباط قرار دادی (بین متصدی حمل ونقل با ثالث) مطالبه وجه با عنایت به قواعد کلی در محل اقامتگاه خوانده ( شرکت هواپیمایی ) انجام می شود و تابع تشریفات آیین دادرسی مدنی می باشد این موضوع اخیرا در جریان سقوط هواپیمای 130c_ (که جمعی از اهالی رسانه نیز از جانباختگان آن بودند) سقوط هواپیما به درون مشهد  و تخریب قسمتی از منطق مسکونی رخ داد.

 


بند سوم: تروریسم هوایی

حوادث ناشی از حملات هوایی یا موشکی به هواپیماهای مسافربری یا جنگنده از علل بروز سانحه پروازی ذکر گردیده اند حمله ناوجنگی آمریکای ونسان به هواپیمای ایرباس 300 A ایران ایر در تیرماه 1367 و کشته شدن تمام 291 سرنشین آن از این جمله می باشد[1].

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

بند چهارم:کمبود مصوبات وقوانین ضروری مرتبط

نظر به تدوین قانون هواپیمایی کشوری در تاریخ 1/5/1328 و گذشت بیش از 6 دهه از حیات آن و به روز نبودن قانون مزبور و با در نظر داشتن ضرورت تدوین و تصویب قوانین به هنگام و مرتبط و رفع موانع قانونی حقوقی در راه تامین امنیت و سلامت پروازهای هواپیمایی و نیز اصلاح ، ترمیم و تجهیز ناوگان هواپیمایی کشور به فناوری روز جهانی _علت مزبور از زمره علل اساسی قابل طرح در این باره بوده که عموما به آن پرداخته نشده می باشد!

بند پنجم: عدم رعایت استانداردهای جهانی هوایی و پروازی

نظر به تدوین مقررات و استانداردهای پروازی در کنوانسیون های حقوقی و بین المللی متعدد و مصوبات سازمان هواپیمایی جهانی و عدم رعایت بسیاری از آنها از سوی سازمان هواپیمایی کشور و فاصله گرفتن روز افزون عملکرد ناوگان هواپیمایی ایران از استانداردهای جهانی و بین المللی بنا به علت های سیاسی، امنیتی و نیز موانع و محدودیت های ناشی از بروز نبودن تکنولوژی و فناوری هوایی و بروز و وقوع حوادث مکرر و سوانح مستمر- علت مزبور از دیگر علت های قابل طرح در این ارتباط به شمار می رود[2]:


[1] . برای مطالعه بیشتر مراجعه گردد به: حقوق بین الملل هوایی،جهانگیر منصور،تهران-فروزش،1381ص188 به بعد

[2] . آرشیو حقوقی موسسه حقوقی نیک داد،بخش مطالعات بین المللی(حقوق هوایی بین المللی)

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه مطالعه جایگاه ونقش حقوق بشر دوستانه در اسلام و اسناد بین المللی 

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت پی دی اف):

پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه