دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی 

تکه ای از متن پایان نامه :

 

واجرای  کنوانسیون ورشو و اصلاحیه  لاهه در ایران  تصویب و لازم  الاجرا  گردید. با  عنایت به ورود  چنین  قانونی  به  سیستم  حقوقی و حوزه  مسئولیت  متصدیان  پیش روی  مسافران می توان به نسخ مواد مربوط در قانون مدنی ، مسئولیت مدنی و تجارت  معترف باشیم ، پس در صورت وقوع سانحه  هوایی و در ارتباط  قراردادی میان  مسافران  و متصدی حمل  و نقل ، کنوانسیون ورشو و ملحقات آن  حاکم  خواهد  بود  .

در حمل و نقل  هوایی مسافر ، بلیت (سند حمل و نقل) نمایانگر  وجود  ارتباط  قراردادی  بین مسافر ومتصدی  می باشد؛ پس اگر شرایط مسئولیت  قراردادی که  عبارتند از وجود قرارداد نافذ بین  طرفین ، نقض عهد خوانده و ارتباط سببیت بین  آنها  موجود باشد، خوانده (متصدی حمل) در برابر خواهان (مسافر) مسئول جبران  زیان وی می باشد.همانطور که در قبل نیز اظهار گردید براساس مواد  17 تا 21 کنوانسیون ورشو 1929، مبنای مسئولیت متصدی فرض تقصیر می باشد، به  این   معنی که  اگر در دوران مسئولیت  متصدی خسارتی به مسافر وارد گردد علی الاصول  متصدی مسئول  می باشد ، مگر اینکه  ثابت  کند  که خود یا  عاملین  او کلیه  تدابیر لازم  را برای جلوگیری از بروزخسارت اتخاذ نموده اند یا آنکه اتخاذ چنین تدبیری برای او و عاملین او مقدور نبوده می باشد. پس متصدی با اثبات بی تقصیری از مسئولیت  معاف می گردد .

پروازهای داخلی کشور) حدود مسئولیت  شرکتهای   هواپیمایی ایران  در پروازهای داخلی را تابع کنوانسیون ورشو نمود که به ظاهر تعارضی میان بخش  دیات  قانون  مجازات  اسلامی و این کنوانسیون  ایجاد  گردید  چنانچه  ما  قائل  به  پرداخت  مبلغ  دیه  به  میزان  مصرح  در کنوانسیون  باشیم در خصوص هر فرد مبلغی معادل16کیلوگرم طلا بایستی به خانواده  قربانیان پرداخت  گرددکه این مبلغ ، مبلغی بسیار بالاتر از میزان مصرح در قانون  مجازات اسلامی  می باشد شورای نگهبان در نظریه  خود در تاریخ8/5/75 که در پاسخ  نامه 4559111 مورخ19/3/75 وزیر راه اعلام داشته:(فقط مقدار  دیه  به  وراث مقتول  تعلق دارد و نسبت  به  وجه  دیگری حق ندارد) که با در نظر داشتن این نظریه ما علی رغم  پذیرش کنوانسیون ورشو در پروازهای داخلی در بحث پرداخت خسارت به وراث مقتول یا همان خسارت دیده بایستی تابع  قانون مجازات اسلامی باشیم که البته در فصل بعد به تحلیل بیشتر این نظریه خواهیم پرداخت .

بند دوم: خسارت وارده به مسافر در صورت خطای عمدی

در این فرض  جبران خسارت محدود به میزان مشخص شده در کنواسیون نیست و تاهر مقداری که باشد بایستی توسط متصدی جبران گردد.

بند سوم: خسارت وارده به بار مسافر

در صورت بروز هرگونه نقص,صدمه، تلف یا مفقود شدن کالا،شرکت هواپیمایی بایستی به ازای هر کیلوگرم 250 فرانک غرامت بپردازد. مطابق بند 2 ماده 22 پیمان اصلاحی ورشو:

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

 پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت پی دی اف):

پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه