ارائه پيشنهادات:

بررسي موانع ومشكلات

– فرابخش بودن صنعت جهانگردي ونياز بيشتر به ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي متعدد درسطح بالا

– حمايت ناكافي از بخش خصوصي درجهت تقويت زير ساخت هاي مورد نياز بخش

– زير ساخت هاي نامناسب اقامتي وپذيرايي بين راهي در استان

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

– نبود ساختار منسجم سياست گذاري در بخش گردشگري

پيشنهادات

– تكميل واحدهاي نيمه تمام اقامتي درسطح استان

– تكميل طریقه واگذاري واحد هاي اقامتي سازمان ايران گردي وجهان گردي به بخش غير دولتي

– تقويت زيرساخت هاي بخش (اقامتي،پذيرايي، حمل ونقل ،ترانزيت ،امورمالي و بانكي و بهداشتي)

– تشويق بخش خصوصي درراه اندازي موسسات ارائه خدمات گردشگري به ويژه تورگرداني وتربيت كادر فني وخدماتي مورد نياز

– احياء بافت هاي ارزشمند تاريخي وميراث فرهنگي

– تبليغات گسترده ومعرفي جاذبه هاي گردش گري استان درابعاد ملي و فراملي

– آموزش ضمن خدمت به افرادي كه بامهارت اندك به اشتغال دربخش گردشگري مي پردازند

– همچنين در نظر داشتن اين موضوع كه افرادي كه به صورت فصلي دراين صنعت كار
مي كنند بايد پيش از اشتغال آموزش هاي لازرم راديده ومهارت هاي رسمي را كسب نمايند.

بررسي عملكرد بخش گردشگري از نظر اقتصادي نشان مي دهد كه الگوي مشخصي براي توسعه اين بخش در استان وجود نداشته ورشد تغييرات حاصل شده درعملكرد اين بخش بدون هيچ گونه برنامه ريزي خاص صورت گرفته می باشد. به مقصود دستيابي به اهداف توسعه بخش گردشگري لازم می باشد ارتباط اين بخش باساير بخش هاي اقتصادي تقويت گرديده می باشد و اقدامات لازم برقراري تعادل درزمينه توزيع منطقه اي منافع گردشگري صورت گيرد. درپايان خاطر نشان مي سازد كه نظام عرضه گردشگري استان نيازمند توجه بسيار جدي درساماندهي وتوسعه درابعاد متنوع زير دارد بنابراين درهر زمينه لازم است كه اين سيستم مورد تقويت قرار گيرد.

ابعاد نيازمند توجه عبارتند از

– تأسيسات،تسهيلات وخدمات گردشگري شامل اقامتگاها، سيستم هاي حمل ونقل، آژانس ها و دفاتر، رستورانها ومراكز بين راهي، پمپ بنزين ها، گمرك، سيستم هاي اطلاع رساني وغيره

– زيرساخت ها شامل: آب، برق،‌ سيستم دفع فاضلاب وزباله، راه وغيره.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

– نيروي انساني

– جاذبه هاي گردشگري

– كالاهاي مصرفي وسوغاتي ها

منابع و مأخذ

1- طرح راهبردي بافت تاريخي شهر يزد، جلد اول تحت نظارت مهندس محمد حست ملك ثابت تابستان 84

2- طرح راهبردي توسعه جهانگردي استان يزد، تشخيص تحليل برنامه نويسي، جلد دوم، چهارم وششم

3- طراحي وسامان دهي جلوخان و خيابان مسجد جامع و بافت پيرامون

مطالعات مرحله اول مهندس معمار راد (شهرداري يزد)

4- يزد نگين كوير كماري از استانداري استان يزد، زمستان 75

بسمه تعالي

اين پرسشنامه در راستاي تحقق دانشجويي مي باشد و ارزش ديگري ندارد

پيشاپيش از اينكه ما را در اين كار ياري داده ايد كمال تشكر را داريم.

1- شما چند سال سابقه فعاليت دراين زمينه داريد؟

الف) 2-1 سال       ب) 4-2 سال       ج) 6-4 سال           د) 10سال به بالا

2- براي چندمين بار می باشد كه توريستهاراجهت بازديد به شهر يزد مي آوريد؟

الف) كمتر از يكسال      ب) 2-1 سال           ج) 5-2 سال       د) 5 سال بيشتر

3- تورستهاي خارجي بيشتر از كدام ناحيه هستند؟

الف) خاور ميانه و استراليا       ب) اروپاي شرقي وروسيه       ج) امريكاي شمالي

ت) اروپاي جنوبي             ث) اروپاي شمالي وغربي         د) شبه قاره هندوغيره                                                            

4- اماكن وجاذبه هايي كه توريستها بازديد مي كنند و جالب می باشد اغلب كدام‌اند؟

الف) مسجد جامع                  ب) مجموعه فهادان           ج) امير چقماق      

ث) مجموعه زندان اسكندر         د)غيره

5- معمولا براي بازديد توريستها بليط يا وروديه تهيه مي كنيد چقدر می باشد؟

الف) 1000-500 ريال                ب)2000-1000ريال        

ث) 3000-2000ريال                 د) 3000ريال به بالا

6- آياخانه هاي سنتي وموزه هاي شخصي نيز جالب می باشد؟

الف) خيلي زياد              ب) زياد             ج) نه چندان            د)خيلي كم

7- توريستها از مغازه هاي ازراف بيشتر چه كالاهايي خريداري مي كنند؟

الف)منسوجات           ب) صنايع دستي    ج عتيقه جات         د انواع سوغات

8- متوسط خريد هر توريست در صورت خريدن كالا تقيباً چند ريالي می باشد. لطفاً ذكر كنيد؟

9- تا چه اندازه خريد توريست ها از كالاهاي مغازه ها باعث افزايش درآمد فروشندگان شده می باشد؟

الف) خيلي زياد             ب) زياد             ج) متوسط               د) كم

10- كيفيت كالاها تا چه ادازه جهانگردان را در خريد آنها مهم كرده می باشد؟

الف) خيلي زياد             ب) زياد             ج) متوسط               د) كم

11- در خريد كالاها و اجناس معمولاً چه واحد پولي مبادله مي گردد؟

الف) دلار                ب) يورو        ج) پوند         د) ريال          ث) ساير

12- در مجموع از طرف شما و موسسه توريستي شما براي هر توريست كه به اين قسمت از شهر يزد مي آيد اعم از ورودي و بليط و خوراكي و … بطور متوسط چند ريال هزينه مي گردد. لطفاً ذكر كنيد؟

دسته بندی : اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید