• Chunk inbormation
  • محدود كردن حجم اطلاعات موجود در يك صفحه
  • محدود كردن حركت متن بر روي صفحه نمايش كامپيوتر جهت نمايش بخشهاي مختلف آن
  • ايجاد يا اضافه كردن امكان تعامل در صفحات نمايش (اکثراً در هر 3 تا 5 صفحه نمايش)
  • ايجاد پيوستگي در طراحي و جانمايي صفحه نمايش
  • نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید
  • هر موضوع از محتواي آموزش براي انجام موارد زير طراحي شده بود:

    • ارائه اطلاعات پايه
    • فراهم آوردن يك مثال
    • به كارگيري يا ارزيابي دانايي به واسطه يك تمرين

    تمام محتواي آموزشي براساس مشخصه AICCCMI و با بهره گیری از كاركردهايي كه در tuthorware موجود بودند، توسعه يافت. داده هايي كه مورد بررسي واقع شدند موارد زير را در بر مي گيرند:

    • نمره يادگيرنده در هر ارزيابي
    • نمره نهايي يادگيرنده
    • مدت زماني كه براي هر LO صرف مي گردد.
    • فراهم آوردن يك راهنما براي ايجاد امكام بازنگري يك LO براي يادگيرنده
    • ميزان كامل شدن يك ما (عدم شروع ، ناكامل ، كامل)

    اين اطلاعات براي بررسي ميزان پيرانت يادگيرنه و اندازه گيري ميزان اثربخشي دوره و ميزان بهره گیری از آن مورد بهره گیری واقع مي شوند.

    Accountionts Inc يك LMS كه توسط AICC تأييد شده بود و انتخاب كرد كه اين LMS امكان تلفيق محتواهاي آموزشي «عام» و «خاص» را فراهم مي آورد. همچنين آنها محتواي آموزشي خاص را مطابق مشخصات AICC CMI توسعه دارند و بدين ترتيب راه حل آموزش الكترونيكي كه شركت Accountants Inc انتخاب كرد موارد زير را در بر مي گرفت:

    • LMS ي منطبق بر مشخصه AICC CMI
    • دوره هايي كه توسط خود شركت طراحي شده و توسط يك شركت ديگر و با بهره گیری از MacroMedia Authorware توسعه يافته بودند.

    امكان انتقال محتواي آموزشي خود را به LNS ديگري كه بتواند نيازمنديهاي آينده آنها را برآورده نمايد ايجاد كردند.

    Accountants Inc به اهداف خود دست يافت. برنامه هاي آينده اين سازمان براي زيرساخت آموزش الكترونيكي عبارتند از افزودن محتواي آموزش «خاص» و به كارگيري محتواي «آموزشي عام» : بواسطه LMS فعلي سازمان

    Western and Santhern life Insurance company

    شركت بيمه WSLI داراي بيش از 200 دفتر در 22 ايالت مي باشد. بيش از 3000 كارمند با تجربه كه داراي مدرك معتبر مي باشند در اين دفاتر به فعاليت مشغولند. گروه مالي غربي جنوبي داراي بيش از 12 شركت تعابعه و حدود ؟؟ شريك مي باشد. اين شركت در زمينه خدمات مالي تجاري پيشرو بوده و خدماتي نظير بيمه عمر،‌مستمري سالانه، سرمايه گذاري ، مشترك و مديريت سرمايه را براي ميليونها انسانها در ايالات متحده فراهم مي آورد.

    اين شركت در صنعتي كه نرخ ماندگاري نيروهاي فروش بسيار پايين بوده، نياز شركاي خود به محيطي آموزشي كه سطح آن در سطح جهاني باشد، شناسايي كرد. توانايي فراهم آوردن آموزش هاي جديد در محيطي كه سرعت تغيير آن بسيار بالا بوده و از نظر جغرافيايي نيز به شدت پراكندگي دارد. بسيار مهم و حياتي بود. آنها دريافتند كه براي آنكه بتوانند كيفيت آموزش را بالا ببرند،‌بايستي بتوانند نتايج آن را نظاره كنند. آنها دريافتند كه وجود يك زيرساخت آموزش الكترونيكي به آنها كمك مي كند كه به اهداف خود دست بيابند.

    هدف شركت WSLI اين بود كه بتواند يك برنامه آموزش كه به راحتي قابل انتقال باشد را براي نيروي فروش ميداني خود فراهم بياورد. آنها مي خواستند كه تركيبي از آموزش الكترونيكي غيرهمزمان 7/24 [1] ، آموزش الكترونيكي همزمان زنده و؟؟ آموزشهاي كاربردي كه از جانب مديريت آماده مي گردند، را ارائه نمايند. آنها مي خواستند اطمينان حاصل نمايند كه يادگيرنده مديريت و اداره خانگي (home office) ابزارهاي گزارش دهي مناسب را جهت نظاره اين موضوع كه تمام افراد به آموزشهاي مربوطه توجه داشتند و به اهداف آموزشي تعيين شده دست مي يابند، در اختيار دارند در نهايت نيز آنها مي خواستند نتايج دوره هاي خود را توسعه دهند تا اين دوره ها شرايط صنعت و آموزشهاي خاص ايالت هاي مختلف را در برگرفته و دانگشاه برخطا خود را به محلي تبديل كنند كه شركاي آنها براي برآوردن نيازهاي خود به آموزشيهاي مربتط با سازمان به آنجا مراجعه نمايند.

    شركت WSLI براي آنكه زير ساختهاي آموزش الكترونيكي خود را ايجاد نمايد، سه ابزار اوليه زير را انتخاب نمود:

    • يك سيستم مديريت آموزشي
    • محتواي آموزشي
    • يك ابزار مشاركت

    آنها WBT Manager را از Integrity elearning به عنوان سيستم مديريت آموزش، Macromedia Antherware را به عنوان ابزار توسعه و طراحي محتواي آموزش ،‌و Horition live را به عنوان ابزار مشاركت انتخاب نمودند.

    استانداردها در انتخاب شركاي آموزش الكترونيكي، تأثیر مهم و قابل توجهي را درفرايند تصميم گيري به خود اختصاص مي دادند.

    WSLI راه حلي مي خواستند كه يك معماري باز [2] را ارائه نمايد تا آنها بتوانند شكل ظاهري، احساس و حتي بعضي از ويژگيهاي سيستم ها را به دلخواه تغيير دهند. آنها مي خواستند تا توانايي يكپارچه سازي از اين سه بخش را داشته باشند. بدون وجود استانداردها امكان برآورده كردن اين الزامات وجود نداشت. در هنگام بازنگري گزارش مشاورشان در سال 2000، فقط در فروشنده LMS موجود بود كه توسط AICC تأييد شده بودند (هنگام نگارش اين متن بيش از 20 فروشنده تأييد شده وجود داشت) اين دو تأمين كننده جزو سه گزينه برتر سازمان براي خريد LMS بودند. WBT Manager در صدر اين ليست قرار گرفت چرا كه نه تنها توسط AICC تأييد شده بود بلكه ASP [3] كه open – source بودند نيز بهره گیری مي كرد. وجود اين قابليت امكان سفارش ساختن نرم افزارها را فراهم مي آورد. از آنجاييكه دپارتمان سيستم هاي اطلاعاتي آنها نيز از كد ASP بهره گیری مي كرده اين گزينه به بهترين وجه ممكن با زيرساختهاي فعلي آنها تناسب داشت.

    WSLI سيستم بررسي و ارائه خود را تكميل كرده و در حال حاضر بر بهبود محتواي آموزشي تمكرز كرده می باشد. در ابتداي امر طراحان آموزشي اين سازمان، محتواي آموزشي را بدون بهره گیری از استانداردها توسعه دادند. فلسفه اين طراحان اين بودكه اگر صاحبان محتواي آموزشي نيازي به بررسي استاندارد ندارند،‌پس نيازي به درنظرگرفتن آنها نمي باشد. ولي با گذشت زمان دريافتند كه استانداردها تا چه حد اهميت داشته و حياتي هستند. در حال حاضر اين سازمان قدرت و توانايي دوره هايي كه منطبق بر استانداردها هستند را درك كرده و انتظار دارند كه تمام آموزشهايي كه ارائه مي شوند. از اين استانداردها پيروي نمايند. در نتيجه آنها بايستي بعضي از محتواهاي آموزشي خود را تغيير دهند تا الزامات جديد را برآورده نمايند. Dave Mauldiu مدير پروژه دانشگاه بر خط مي گويد:

    بروز چنين مشكلاتي در هنگام تعريف استانداردها و انتظارات بالاتر بديهي می باشد. در حال حاضر در حال بالا بردن سطح استانداردهاي آموزش الكترونيكي هستيم تا بتوانيم انتظارات پيش بيني نشده را برآورده نماييم.

    WSLI توانست به تمام اهداف فاز 1 خود در زمان تعيين شده و با توجهي كمتر از آن چیز که تعيين شده بود،‌دست يابد. آنها در 6 ماه اول 2000 كلاس بر خط ارائه كردند و حجم زيادي از داده هاي باقي مانده را از ابركامپيوترهاي قديمي خود انتقال دادند. آنها در حال حاضر داراي بيش از 150 دوره آموزش الكترونيكي و بيش از 30 دوره آموزشي مستمر (CE) هستند كه در اكثر ايالتها براي آنها گواهينامه صادر مي گردد.

    مهمترين عامل محرك WSLI برنامه (NAI) New Agent Introduction مي باشد. اين برنامه ،‌برنامه اي 4 ساله بوده كه شروع آن بسيار فشرده و 26 هفته مي باشد. تكميل آموزش اوليه 26 هفته اي و آموزش چند نكته مهم ديگر موجود در برنامه ، آموزشهايي ضروري مي باشند.

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

    WSLI به دليل وجود اين برنامه فشرده و نيز نياز به مدارك آموزش مستمر ايالتي ماهانه 100 يادگيرنده جديد و سالانه 2000 يادگيرنده جديد را در سيستم مديريت آموزشي خود خواهد داشت.

    WSLI احساس مي كند كه در صفتي كه مطابق با استانداردها مي باشد، وجود امكان ثبت و بررسي درستي يك موضوع و اينكه توانمنديها و شايستگي ها به طرز مناسبي ارائه مي شوند، ضروري می باشد. توانايي بررسي كلي نتايج آموزش ، امكان بررسي اثربخشي محتوا را فراهم كرد و بخشهايي كه نيازمند بهبود هستند شناسايي مي شوند. همچنين اين سازمان با بهره گیری از آموزش الكترونيكي استاندارد و امكان صرفه جويي در هزينه را فراهم آورده می باشد.

    Southern California Edison

    SCE بزرگترين و پيشرفته ترين سازمان ارائه دهنده خدمات رفاهي در ايالات متحده مي باشد. اين شركت همانند ساير شركت هاي خدماتي بايستي بسياري از الزامات دولتي و نيز الزامات مربوط به نيروي كار را دارا باشد. در مورد SCE آموزش نيروي كار يك ضرورت بوده و جهت بهبود بهره وري ، تضمين ايمني، وبرآورده كردن الزامات قانوني ، بسيار مهم مي باشد.

    SCE در سال 1997 يك LMS كه توسط AICC تأييد شده بود را انتخاب كرد. اين LMS بعدها توسط IBM Lotus خريداري گردید و به بخشي از نرم افزار Learnings pace شركت تبديل گرديد.

    اين LMS مي بايست در زيرساخت فعلي كه SCE براي پردازش داده ها در اختيار داشت و شامل موارد زير بود، قرار مي گرفت:

    • بانك اطلاعاتي Oracle
    • سيستم مديريت منابع انساني People Soft
    • يك انبار داده

    نيازهاي SCE همانند خدماتي خدماتي كه ارائه مي كردند،‌متنوع بود. آموزش الكترونيكي براي دپارتمانهاي زيرمدنظر بود:

    • واحد خدمات مشتري – اين واحد مسئول ارائه خدمات به تمام مشتريان و پرسنل ميداني مختلف و ايمني مي باشد.
    • انتقال و توزيع – اين واحد مسئول مديريت انرژي و توزيع شبكه الكتريسيته مي باشد.
    • منابع انساني – اين واحد مسئول تناسب آموزش با منابع انساني ،‌محاسبات حقوق و دستمزد سلامت پرسنل و غيره مي باشد.
    • گروه هسته اي Som onafre – اين واحد مسئول آموزش و نگهداري بزرگترين راكتور هسته اي در West Coast مي باشد.
    • حفاظت محيط زيست
    • تأمين نيروي انساني

    ساير گروهها

    الزامات و نيازمنديهاي مطرح براي بررسي نيازهاي آموزشي هر دپارتمان متفاوت و وابسته به نيازمندي هاي قانوني،‌الزامات مربوط به بهره وري، و جبران ؟؟‌نهايي مالي شركت مي باشد. پس از آنكه اطلاعاتي در LMS ذخيره شدند. با داده هاي مربوط به منابع انساني تلفيق شده و به انبار داده شركت SEC منتقل مي شوند. دپارتمانها مي توانند با بهره گیری از اين انبار داده گزارشهايي را تدوين كرده يا براساس كارمند، دپارتمان ، بخش و غيره داده هايي را بدست بياورند.

    محتواهاي آموزشي از چندين منبع تهيه شدند. اين منابع عبارت بودند از توسعه دهندگان داخلي و خارجي و فروشندگان محتواي آموزشي عمومي. با توسعه و تهيه محتواي آموزشي كه مطابق با مشخصات AICC بود، امكان تلفيق تمام دوره هاي آموزشي ،‌بدون در نظر داشتن اينكه از چه منبعي تهيه شده، در LMS تأييد شده توسط AICC به وجودآمد.

    پياده سازي زيرساخت آموزش الكترونيكي در كل شركت حدود 2 سال وقت گرفت. چرا كه حجم داده هايي كه مي بايست تلفيق مي شدند بسيار زياد بود. هر چه سازمان بزرگتر باشد،‌الزامات پيچيده تر شده و فعاليتها و تلاشهايي كه بايد براي تلفيق داده ها ، تعديل و ؟؟ در جهت دلخواه ، آناليز نيازهاي دپارتماني ، گردآوري نظرات جمعي و برنامه ريزي صورت بگيرند،‌بيشتر خواهند بود. مدت زمان پياده سازي اكثر سيستم هاي آموزش الكترونيكي كمتر از اين مورد مي باشد.

    در ابتداي امر فقط يك گروه مسئوليت پياده سازي را به عهده گرفت. ولي پس از آنكه اخبار مربوط به اين موضوع كه آموزش الكترونيكي در سازمان قابل دسترسي می باشد پخش گردید، كميته اي متشكل از مديريت تمام بخشهاي كليدي و مهم و مديريت دپارتمان تكنولوژي اطلاعات تشكيل گردید. اين كميته فرايند پياده سازي را هدايت كرده و اطمينان حاصل مي نمود كه تمام سازمان به اندازه كافي به آموزش الكترونيكي توجه كرده می باشد. برخي از فوايدي كه پس از گذشت 5 سال از پياده سازي آموزش الكترونيكي قابل اندازه گيري بودند،‌عبارتند از:

    • افزايش بهره وري اپراتورهاي جزء و كاهش قطع برق
    • كاهش اتفاقات غيرمنتظره تا بيش از 25 درصد
    • بهبود ارتباطات بين مديريت و نيروي كار
    • كاهش زمان از كارافتادگي در مراكز هسته اي
    • بهبود درك موجود نسبت به موضوع هاي مرتبط با منابع انساني

    SCE ، مانند تمام مواردي كه به پياده سازي آموزش الكترونيكي مي پردازند،‌از نتايج ؟؟‌پياده سازي نرم افزار اطلاعي نداشت. ولي در حال حاضر كه اين نرم افزار به عنوان بخشي از برنامه زمانبندي توليد مورد بهره گیری قرار مي گيرد، SCE نمي داند كه چگونه مي تواند بدون وجود آن كارها فعاليتهاي خود را به انجام برساند.

    استانداردها تأثیر قابل توجهي در موفقيت پياده سازي آموزش الكترونيكي SCE داشتند. آنها امكان تلفيق دوره هاي آموزش چند منبع مختلف كه در بخشهاي مختلف سازمان مورد بهره گیری قرار گرفتند را در يك LMS فراهم آوردند.

    Mitchell International

    Mitchell International كه در سان دياگو در كاليفرنيا واقع می باشد يك تأمين كننده بزرگ نرم افزار و خدمات بيمه اي براي صنعت بيمه مي باشد. تخصص اين شركت در تخمين پشتيباني تصميم [4] مديريت مشكلات فروشگاه، شكايات ناشي از صدمات پزشكي، و ضرر و زيانهاي كلي و نيز خدمات آموزشي، مي باشد. اين شركت كه يك تأمين كننده نرم افزار براي شركتهاي كوچك فعال در زمينه خودرو،‌كاميون و صنايع دارويي مي باشد،‌مشكلات زيادي با موضوع آموزش داشت. ولي بودجه هاي شركتهاي كوچك امكان دريافت خدمات آموزشي از شركت هاي بزرگ را فراهم نمي كند. Mitchell به دنبال راهي براي افزايش دانايي مشتري بود تا هزينه هاي پشتيباني نرم افزارهايش را كاهش دهد. به همين مقصود تلاشهايي براي راه اندازي و ايجاد دانشگاه Mitchell صورت پذيرفت.

    Mitchell مي دانست كه آموزش از طريق وب رضايت مشتريان را افزايش داده و هزينه هاي خدمات به مشتريان را كاهش مي دهد. با گذشت زمان درستي افكار و تصميمات آنها مشخص مي گردید.

    اولين قدم خريد يك LMS بود. اين سيستم بايستي با AICC مطابقت داشته باشد تا در صورت لزوم امكان بررسي اطلاعات يادگيرنده وجود داشته باشد. Mitchell از اهميت تهيه و به كارگيري محتواي آموزشي از منابع مختلف آگاهي داشت. پس از بازنگري پنج تأمين كننده عمده ، آنها Pathlore Learning Management System كه توسط AICC تأييد شده بود را انتخاب كردند.

    آنها بخش عمده محتوا را خود توسعه دادند، فقط بخش كوچكي از محتوا را به يك سازمان خارجي واگذار كردند. پياده سازي سيستم مورد نياز يك موفقيت بزرگ بود و Mitchell توانست موارد زير را اندازه گيري نمايد:

    • هزينه هاي فروش كاهش يافتند، چرا كه محصولات بيشتري به صورت برخط در دسترس قرار گرفته و دانشگاه Mitchell به ارائه دهنده خدماتي كه ارزش افزوده ايجاد مي كردند، بدل گردید
    • تعداد تماسهاي تلفني در بخش خدمات مشتريان حدود 75 درصد كاهش يافتند چرا كه از مشتريان درخواست مي گردید كه در مورد نحوه بهره گیری از يك محصول خاص، گواهينامه برخط دريافت كنند. اين موضوع خود به تنهايي باعث صرفه جوييهاي عظيمي شده و رضايت مشتريان را به شكل چشمگيري افزايش داد.
    • اين امكان براي دپارتمان آموزش فراهم گردید كه دوره هاي جديدي را كه در مورد محصول بوده و مدت زمان طولاني تري نيز داشتند، ارائه نمايد.
    • هزينه هاي آموزشي به كارمندان به طرز چشمگيري كاهش يافت.

    پياده سازي آموزش الكترونيكي به گروههاي فروش و بازاريابي Mitchell نيز كمك شاياني نمود، چرا كه آنها مي توانستند گزارشهايي در مورد ميزان يادگيري مشتريان تهيه كنند چنين كاري باعث مي گردید كه آنها بتوانند نقاط ضعف موجود در آموزش را شناسايي كرده و بخشهايي كه نياز به بهبود دارند را بشناسند.

    برای دیدن قسمت های دیگر این پژوهش لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد بهره گیری کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.


    دیدگاهتان را بنویسید