تکه ای از متن پایان نامه :

 

بند سوم: تروریسم هوایی

حوادث ناشی از حملات هوایی یا موشکی به هواپیماهای مسافربری یا جنگنده از علل بروز سانحه پروازی ذکر گردیده اند حمله ناوجنگی آمریکای ونسان به هواپیمای ایرباس 300 A ایران ایر در تیرماه 1367 و کشته شدن تمام 291 سرنشین آن از این جمله می باشد[1].

بند چهارم:کمبود مصوبات وقوانین ضروری مرتبط

نظر به تدوین قانون هواپیمایی کشوری در تاریخ 1/5/1328 و گذشت بیش از 6 دهه از حیات آن و به روز نبودن قانون مزبور و با در نظر داشتن ضرورت تدوین و تصویب قوانین به هنگام و مرتبط و رفع موانع قانونی حقوقی در راه تامین امنیت و سلامت پروازهای هواپیمایی و نیز اصلاح ، ترمیم و تجهیز ناوگان هواپیمایی کشور به فناوری روز جهانی _علت مزبور از زمره علل اساسی قابل طرح در این باره بوده که عموما به آن پرداخته نشده می باشد!

بند پنجم: عدم رعایت استانداردهای جهانی هوایی و پروازی

نظر به تدوین مقررات و استانداردهای پروازی در کنوانسیون های حقوقی و بین المللی متعدد و مصوبات سازمان هواپیمایی جهانی و عدم رعایت بسیاری از آنها از سوی سازمان هواپیمایی کشور و فاصله گرفتن روز افزون عملکرد ناوگان هواپیمایی ایران از استانداردهای جهانی و بین المللی بنا به علت های سیاسی، امنیتی و نیز موانع و محدودیت های ناشی از بروز نبودن تکنولوژی و فناوری هوایی و بروز و وقوع حوادث مکرر و سوانح مستمر- علت مزبور از دیگر علت های قابل طرح در این ارتباط به شمار می رود[2]:


[1] . برای مطالعه بیشتر مراجعه گردد به: حقوق بین الملل هوایی،جهانگیر منصور،تهران-فروزش،1381ص188 به بعد

[2] . آرشیو حقوقی موسسه حقوقی نیک داد،بخش مطالعات بین المللی(حقوق هوایی بین المللی)

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

 پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت پی دی اف):

پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه