دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی 

تکه ای از متن پایان نامه :

 

همراه ببرند و به این دلیل در مسیر برگشت از پرواز آنها جلوگیری گردد ، نمی توان این مورد را از امور غیر قابل پیش بینی محسوب نمود . زیرا که امکان تحقق آن قابل پیش بینی می باشد .

اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی یا کارکنان فرودگاه را هم می توان به نوعی از علل غیر قابل پیش بینی دانست ؛ زیرا اصولاً در خثوث ان از قبل هشدار داده می گردد.

  1. خارج بودن علت خسارت از ارده شرکت هواپیمایی شرکت هواپیمایی برای بهره گیری از معافیت مستند به فورس ماژور یک نکته دیگر را هم بایستی به اثبات رساند و آن اینکه شرکت و عوامل وی هیچگونه دخالتی در بروز خسارت نداشته اند . مثل اینکه صدمه وارد شده به مسافر ناشی از درگیری فیزیکی بوده که بین وی با مسافر دیگری رخ داده می باشد . نقص ذاتی یا کیفی کالای حمل شده نیز به دلیل آنکه خارج از اراده شرکت می باشد مسئولیتی را متوجه شرکت هواپیمایی نمی کند . از این رو ، اگر کالای حساس و شکستنی تحویل شده به شرکت ، درست بسته بندی و عدل بندی نشده و اطلاعاتی هم برای حمل صحیح آن داده نشده باشد ، مسئولیتی را نمی توان به شرکت منتسب نمود . نقص ذاتی یا کیفی کالا اگر چه از موارد سلب مسئولیت شرکت در قبال کالاست ، اما چنین معافیتی در خصوص خسارات و صدمات بدنی برای شرکت وجود ندارد . و شرکت هواپیمایی نمیتواند به این استناد که مرگ مسافر در اثر تنگی نفسی بوده که قبلا داشته یا به دلیل کهولت سن وی ، معافیت از مسئولیت خود را مطرح نماید.

“دادگاه میتواند میزان خسارات را در مورد زیر تخفیف دهید : وقتی که زیان دیده به نحوی از انحاء موجبات تسهیل ایجاد زیان را فراهم یا به اضافه شدن آن کمک و یا وضعیت وارد کننده زیان را تشدید کرده باشد” .

 

گفتار چهارم:عدم اعتراض زیان دیده در مواعد مقرر

پس از آنکه وسایل شخصی تحویل مسافر گردید بایستی آنها را مطالعه نموده و چنانچه متوجه نقص ، تلف و موارد خسارت بار دیگری گردید فوراً به شرکت هواپیمایی اطلاع دهد . در این خصوص شرکت های هواپیمایی فرم های خاصی را تهیه و در اختیار مسافر قرار می دهند تا حسب مورد نسبت به تکمیل آن اقدام نماید و میزان ، ارزش ، تعداد ، نوع خسارت مورد ادعا را تعیین نماید . مطابق پیمان ورشو نیازی به اینکه مسافر چنین خساراتی را در فرودگاه به شرکت اعلام نماید نیست و حتی تا چند روز پس از تحویل نیر امکان مراجعه به شرکت هواپیمایی پذیرفته شده می باشد . اما اقبات موارد فوق پس از خروج مسافر از فرودگاه و پس از چند روز به واقع مشکل می گردد . لذا شایسته می باشد در زمان تحویل وسایل شخصی یا کالا ، نسبت به مطالعه محموله و اعلام اعتراض فوری اقدام گردد .

بند 2 ماده 15 پیمان ورشو اصلاحی در این مورد چنین مقرر می دارد :

      “در صورت بروز خسارت ، گیرنده بایستی شکایت خود را بلافاصله بعد از کشف خسارت و حداکثر هفت روز از تاریخ دریافت لوازم شخصی و چهارده روز پس از دریافت 

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

 پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت پی دی اف):

پایان نامه مطالعه مسئولیت مدنی و چگونگی تعیین سبب مسئول در سوانح هوایی

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 دانلود از لینک پایین صفحه