عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :

ارزیابی تأثیر بهره گیری از نوع کانال توزیع بر تنظیم قیمت کالا

تکه ای از متن پایان نامه :

برای طرح کانال توزیع، اولین سوالی که بایستی پاسخ داده گردد این می باشد که کانال توزیع ایده آل ما چیست و در عین حال آن چیز که که برای ما امکان پذیر می باشد، چیست ؟

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

هنگام طراحی کانالهای بازاریابی، تولید کنندگان بایستی بین آن چیز که مطلوب آنهاست و آن چیز که که عملی می باشد، انتخاب کنند. کانال توزیع دلخواه شرکت، کانالی می باشد که همه نیاز مشتریان را تأمین کند و هم  قدرت رقابت داشته باشد همچنین سیستم کانالی که توزیع کننده انتخاب می کند، بسته به فرصتها و شرایط محلی تغییر می کند.

2-1-7-1 : مطالعه نیازهای خدماتی مصرف کننده :

طراحی کانال توزیع با مطالعه دقیق انتظارات و خواسته های خدماتی مصرف کننده در قسمت های مختلف آغاز می گردد :

  • حجم خرید: هر چه میزان خرید کمتر باشد خدماتی که بایستی ارائه گردد، بیشتر خواهد بود.
  • عدم تمرکز بازار: آیا مصرف کنندگان از مناطق واقع در نزدیک خود خرید می کنند یا آماده برای خرید به مناطق دورتر بروند یا تلفن بزنند و یا خواهان خرید از طریق پست هستند ؟ هر قدر عدم تمرکز بیشتر باشد، خدمات بیشتری می طلبد.

شرکت (که واسطه ها بایستی انجام دهند) تعداد فروشگاهها و شیوه حمل و نقل اثرات شدید بگذارد (کاتلر و آمسترانگ، 1379: 569).

مشخصات واسطه ها نیز بر طرح کانال تأثیر می گذارد. شرکت بایستی واسطه هایی را بیابد که هم تمایل به توزیع کالا و هم توانایی انجام کار داشته باشند. بایستی توجه داشته باشیم که توانایی واسطه ها برای انجام فعالیتهای تبلیغات، ارتباط با مشتری، انبار داری و اعطای اعتبارات به خرده فروشان، نسبت به یکدیگر تفاوت می کند. برای مثال نماینده فروشی که علاوه بر محصول ما، نمایندگی فروش بسیاری از محصولات دیگر را در اختیار دارد، می تواند کالای ما را با هزینه کمتر توزیع نماید زیرا که هزینه های توزیع این نماینده، بر محصولات متعددی که توزیع می کند، سرشکن می گردد

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه