عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :

ارزیابی تأثیر بهره گیری از نوع کانال توزیع بر تنظیم قیمت کالا

تکه ای از متن پایان نامه :

برای مشتریان فراهم می کنند. هزینه های عملیاتی زیاد باعث افزایش قیمت فروش آنها می گردد.

در حال حاضر با در نظر داشتن کاهش نرخ افزایش جمعیت و رشد سریع میل به تناول غذا در خارج از منزل و وجود فروشگاههای کالای راحتی فروشگاههای مواد غذایی تخفیف دار و فروشگاههای بسیار بزرگ به رقابت با سوپر مارکتها بر خاسته اند.

هم اکنون سوپر مارکتها برای جلب بیشتر مشتری درصدد بهبود خدمات، امکانات و تسهیلات خود هستند. کوشش برای مکانهای بهتر، دکراسیون زیباتر، افزایش ساعات کار، نقد کردن چک، تحویل کالا، ایجاد مراکز بازی کودکان و گاهاً به راه اندازی خبازی، پیشخوانی برای فروش غذای آماده و قیمت فروش مواد غذایی دریایی اقدام کرده اند.

فروشگاههای راحت محلی فروشگاههای کوچکی هستند که تعداد محدودی از کالاهای مورد نیاز افراد که دارای فروش بسیار بالایی هستند، عرضه می نمایند. این فروشگاهها حوالی مناطق مسکونی قرار دارند و 7 روز هفته کار می کنند. ساعات کار آنها نیز طولانی می باشد.

این فروشگاهها نیز نیاز عمده مصرف کننده را تامین می کنند و آن این می باشد که مصرف کنندگان از این فروشگاهها برای تکمیل خریدهای خود در ساعات خارج از وقت یا اوقاتی بهره گیری می کنند که با محدودیت زمانی روبرو می شوند و طبیعتاً حاضرند هزینه این راحتی را نیز تقبل کنند.

این سه نوع فروشگاه  از سوپر مارکتهای معمولی بزرگترند. ترکیب بسیار متنوعی از اقلام غیر غذایی عادی را برای فروش عرضه می کنند. خدماتی را که این فروشگاهها عرضه می دارند شامل: خشکویی، خدمات پستی، چاپ عکس، نقد کردن چک، نهار خوری و مراقبت از اتومبیل و حیوانات دست آموز می باشد.

قیمتها 5- 6% بالاتر از سوپرمارکت سنتی می باشد، زیرا این فروشگاهها ترکیب بسیار متنوعی از کالا را عرضه می کنند اندازه فوق بازارها تقریباً 6 برابر زمین فوتبال می باشد و کالاهای آن فراتر از اقلام و کالاهای

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه