ارزیابی پذیرش کیفیت خدمات الکترونیکی، رضایت و تمایلات مشتری درمطالعه میدانی بانک ملت استان کرمانشاه

تکه ای از متن پایان نامه :

-10.تاثیر كيفيت خدمات وب بر تمايلات رفتاري

تمایلات رفتاری مشتری با بهره گیری از موضوع 7 بخشی به دست آمد:

تمایل به بهره گیری از خدمات الکترونیکی به گونه مداوم،

تمایل به بهره گیری از خدمات الکترونیکی

تمایل به بهره گیری از خدمات الکترونیکی در آینده این موضوعات از پژوهش های قبلی که شامل (الورونیو، اچ سو آدو، 2006، زانک و پری باتک، 2005) می باشد گرفته شده می باشد.

  • مصرف‏كنندگان از نظر سن، درآمد، میزان تحصیلات، سلیقه و عوامل دیگر با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. رفتار مصرف‏كننده تحت تأثیر خصوصیات فردی و فرآیند تصمیم‏گیری او قرار می‏گیرد. خصوصیات فردی از چهار عامل اصلی فرهنگی، اجتماعی، شخصی و روانی تشكیل می‏گردد. در ادامه هر یک از این عوامل به اختصار توضیح داده می‏شوند.
  • الف) عوامل فرهنگى
  • عوامل فرهنگى داراى بيشترين و عميق‌ترين تأثيرات بر رفتار مصرف‏کننده هستند. به عنوان نمونه‏ای از عوامل فرهنگی می‏توان به فرهنگ، خُرد‌ه‌فرهنگ، طبقه اجتماعى و … تصریح نمود.
  • ب) عوامل اجتماعى

رفتار مصرف‌کننده تحت تأثير عوامل اجتماعى نيز قرار مى‌گيرد. اين عوامل اجتماعى از گروه‌هاى کوچک، افراد فاميل و جايگاه و تأثیر اجتماعى مصرف‌کننده تشکيل مى‌شوند. شرکت‌ها بايد هنگام تدوين خط‌مشى‌هاى بازاريابى خود اين عوامل را دقيقاً مدنظر قرار دهند، زيرا اين عوامل بر واکنش‌هاى مصرف‌کننده شديداً تأثير مى‌گذارند.

  • ج) عوامل شخصى

 تصميمات يک خريدار تحت تأثير خصوصيات فردى او نيز قرار مى‌گيرد. اين خصوصيات شامل سن و مرحله زندگي، شغل، وضعيت اقتصادي، سبک زندگى و شخصيت و تصوير شخصى مى‌شوند.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید: